Tempat-tempat menarik dibandaraya Kuching, Sarawak

Tempat Menarik di Kuching

Isnin, 4 Ogos 2014

Asma Cake House



Satu lagi Kedai Kek Lapis Basah Sarawak yang popular ketika ini iaitu Asma Cake House. Ianya terletak di Taman Desa Ilmu di kawasan Kota Samarahan. Kira-kira 50 minit perjalanan dari pusat Bandaraya Kuching. Kedai Kek Lapis Sarawak ini buka pada setiap hari beroperasi seawal jam 10 pagi hingga 10 malam. Pelbagai aneka warna Kek Lapis Sarawak, Kerepek, Biskut Raya dijual di sini. 




Kek-kek yang dijual mengukit saiz, se-loaf (8inchi X 3 inchi) dijual sekitar RM10 hingga RM20 mengikut jenis. Sebelum membeli, pelanggan boleh mencuba tester-tester yang disediakan oleh pemilik kedai.

Kerepek- kerepek Sarawak seperti Tabaloi, Tempeyek, Kuih Sepit juga tersedia untuk dibeli.
Selain itu, berbagai produk hasil Tani Sarawak seperti Lada Hitam, Gula-gula Apong dan Sagu Sarawak juga ada untuk dijual.

Kedai Kek Lapis Basah Sarawaj yang lengkap berhawa dingin ini menyediakan khidmat pembungkusan didalam kotak bagi memudahkan pelanggan membawa memasuki kapal terbang.





1 ulasan:

  1. asslamualaikum puan asam .. sya trtarik ngan kek lpis puan dan pda mse yg sme sya jgak tlh rsa kek puan sngt sdp .. sya bermnat nk wat tmpahan kek lpis dkat kdai puan .. skirnyer blh sya wat tmphan , puan blh call saya ( 0177743725 ) Muhamad Syafiq

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...