Tempat-tempat menarik dibandaraya Kuching, Sarawak

Tempat Menarik di Kuching

Isnin, 18 Julai 2011

Oven Kek Lapis Sarawak


Kek Lapis Sarawak merupakan Kraftangan Sarawak yang popular. Keenakkan Kek Lapis Sarawak sememangnya tiada tandingan dan tak hairan jika ramai yang berminat untuk belajar cara-cara membuat serta membuka perniagaan Kek Lapis Sarawak di Semenanjung.

Bagi mereka yang gemar untuk membuat ataupun baru menceburi perniagaan Kek Lapis Sarawak, Oven Kek Lapis Sarawak yang diimport dari Indonesia ini sememangnya wajip dimiliki. Ianya mudah digunakan dan bagus dari segi penjimatan kos. Sistem pembakaran dalaman yang sempurna menjadikan tekstur Kek tampak cantik, rata dan tahan lebih lama.

Selain daripada membakar Kek Lapis, Oven ini juga amat sesuai untuk membakar Biskut Raya, Roti, Pizza dan macam-macam lagi.

OKLSM



Terdapat 2 saiz.

OKLSM
Panjang - 24", 
Lebar - 17", Tinggi - 22"
Boleh muat 2 loyang 9" x 9" di setiap tingkat

RM750 (harga termasuk kos penghantaran seluruh Malaysia)

OKLSL








OKLSLPanjang - 28",
Lebar - 22", Tinggi - 28"
Boleh muat 4 loyang 8"x8"
di setiap tingkat

RM850 (harga termasuk kos penghantaran seluruh Malaysia)








Cara-cara menggunakan Oven Kek Lapis Sarawak.

1. Sambungkan kepala tong gas menggunakan paip getah yang sah. (SIRIM). Kepala tong gas ini boleh didapati di kedai menjual alatan dapur.
kepala tong gas (approved SIRIM)
2. Pusingkan Tombol kepala gas sedikit untuk menghidupkan api.

3.Hidupkan api menggunakan pemetik api. Terdapat berjenis pemetik api yang sesuai. Gunakan pemetik api yang berjenis panjang jika perlu.
Pemetik Api
4. Adjustkan kebesaran api mengikut kesesuaian resepi.

Nota kaki: untuk pertama kali menghidupkan api, oven ini akan mengeluarkan asap sedikit. Jangan risau kerana ini adalah normal.



Prosedur pembelian;
  1. Buat bayaran ke Akaun RHB  1111-6400-10-0420 (atas nama pemilik Mohd Zambri Bin Apen)
  2. SMS ke no hp saya iaitu 0168620967 jika sudah membuat bayaran (saya akan check secara online)
  3. SMS alamat penghantaran dan no hp penerima.
  4. Oven akan sampai selama 4 hari bekerja

Secara jujurnya, setelah saya menerima bayaran tempahan, setiap oven yang saya jual akan diperiksa  (test) terlebih dahulu untuk memastikan ianya dalam keadaan baik.  
Oleh itu 1 hari  diperlukan dan oven akan di poskan pada hari bekerja yang berikutnya dan akan sampai kedestinasi dalam masa 3 hari.

Pembelian oven yang menggunakan perkhidmatan courier tidak akan diberikan sebarang jaminan gantirugi.
Jika oven yang diterima telah rosak maka secara automatiknya di bawah tanggungan pihak Network Express Courier.
 

Untuk tempahan, sila hubungi saya Mohd Zambri ditalian 0168620967  atau isi butiran anda dibawah untuk saya hubungi nanti. 

29 ulasan:

  1. Terima kasih kepada Puan Mona dari Taman Pinggiran Golf, Negeri Sembilan. Oven Puan Mona akan sampai selewat-lewatnya hari isnin 1 Ogos 2011.

    Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  2. Terima kasih kepada Puan Jumanah Sahlan dari Kapar, Klang. Oven Puan Jumanah akan sampai selewat-lewatnya hari isnin 1 Ogos 2011.

    Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  3. Terima kasih kepada Puan Nini Shazrina dari Seksyen 8 Shah Alam. Oven Puan Nini Shazrina akan sampai selewat-lewatnya hari sabtu 13 Ogos 2011.

    Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  4. Terima kasih kepada Cik Rachel dari Limbang.

    Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  5. Terima kasih kepada Puan Masnah Jali dari Banting. Alhamdulillah oven dah sampai pada rabu lepas 14 September

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  6. Asalamulaikum mhd Zambri..slm berkanalan dr kkak khairulniza Abdullah...kkak nak nanyak ktk ada buka kelas molak kek lapis dgn biskut...

    BalasPadam
  7. Terima kasih kepada Jenny Ai Pin dari Batu 7 Kuching.

    Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  8. Terima kasih kepada Mohamad Khalid Bin Farzalur Rahaman dari Batu Caves, InsyaAllah oven akan sampai selewat-lewatnya pada hari Khamis, 1 Disember

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  9. Walaikumsalam Kakak Khairulniza, buat masa tok kamek belum ada kesempatan gik nak molah kelas kek dan biskut. Email ngan kamek kat zambriapen@gmail no hp kitak.. mun ada kelak kamek inform.. terima kasih..

    BalasPadam
  10. Terima kasih kepada Emil Shaqira dari Klang, Alhamdulillah.. oven dah sampai pada 9 Disember lalu.

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  11. Terima kasih kepada Puan Nazrah Bt Jumhuri dari Jengka, Pahang. InsyaAllah oven akan sampai selewat-lewatnya pada hari Khamis, 15 Disember

    BalasPadam
  12. Terima kasih kepada Puan Norshara Binti Mohd Razi dari Bandar Baru Bangi, InsyaAllah oven akan sampai selewat-lewatnya pada hari Isnin, 19 Disember. Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  13. Terima kasih kepada Puan Salemah Binti Mat Salleh dari Taman Bukit Kempas, Johor Bahru, InsyaAllah oven akan sampai selewat-lewatnya pada esok hari Jumaat ,23 Disember.

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  14. Terima kasih kepada Tuan Azman Abdullah dari Batu Pahat Johor, InsyaAllah oven akan sampai selewat-lewatnya pada hari Isnin 26 Mac 2012

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  15. Terima kasih kepada Puan Izeannah Ibrahim dari Sipitang, Sabah. Oven kek lapis akan sampai pada hari isnin ni 14 may 2012.
    Selamat Maju Jaya!!

    BalasPadam
  16. Terima kasih kepada Puan Yuana Bte Md Ehwan dari Johor Bahru. Oven Kek Lapis dah pun sampai pada 22 jun lepas. Semoga usaha dan niat baik membantu anak- anak yatim diberkati Allah S.W.T.

    Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  17. Terima kasih kepada Puan Juliana Binti Abu Zarim dari Nilai, N. Sembilan. InsyaAllah oven akan sa mpai pada 3 julai. Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  18. Terima Kasih juga buat Puan Nuur Halimatus Saadiah dari Banting, Selangor.

    BalasPadam
  19. Terima kasih kepada Puan Sarimah Bt Dimin dari Banting, Selangor. InsyaAllah oven akan sampai pada 25 julai. Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  20. Terima kasih kepada Puan Siti Hajar Bt Pekeri dari Setiu, Terengganu. InsyaAllah oven akan sampai pada isnin depan 6 ogos. Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  21. Terima kasih kepada Puan Nurjihan Johari dari Batu Pahat, Johor. InsyaAllah oven akan sampai pada 7 septermber 2012. Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  22. Terima kasih kepada Tuan Sabaruddin Bin malang dari Tawau, Sabah. InsyaAllah oven akan sampai pada 7 september 2012. Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  23. Terima kasih kepada Tuan Omar Bin Ali dari Pontian, Johor.InsyaAllah oven akan sampai pada 17 september 2012. Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  24. Terima kasih kepada Tuan Mohd Selan dari Yio Chu Kang Road, Singapore, oven kek lapis akan sampai selewat lewatnya pada hari khamis 25 Oct .

    BalasPadam
  25. Terima kasih juga kepada Tuan Jamil Biddajalan dari Kota Kinabalu, sabah. Oven akan sampai selewat lewatnya pada hari khamis, 25 oct. selamat maju jaya

    BalasPadam
  26. Terima kasih kepada Aini Zainudin dari Kuantan, Pahang, Oven akan sampai selewat-lewatnya pada hari Jumaat, 16 Nov 2012. Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  27. Terima kasih kepada Puan Zainurita Binti Haron dari Kajang, Selangor. Oven dah selamat sampai kedestinasi pada 29 disember 2012. Selamat Maju Jaya

    BalasPadam
  28. Terima kasih kepada Puan Asmah Binti Arshad dari Rawang, Selangor. InsyaAllah oven akan sampai pada 4 januari 2013. Selamat Maju Jaya.

    BalasPadam
  29. assalamualaikum .. kalau hantar ke Brunei berapa? terima kasih

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...