Tempat-tempat menarik dibandaraya Kuching, Sarawak

Tempat Menarik di Kuching

Ahad, 19 Disember 2010

Ikan Terubuk Satok Market




Antara tempat menarik di Bandaraya Kuching yang popular  ialah Ikan Terubuk Masin di Satok Market. Yang ini memang tak dapat jumpa kat mana- mana tempat lain selain di Kuching. Ikan terubuk masin ni special sebab garam yg digunakan tu special. Bukan guna garam biasa yang katanya harga garam ni pun lebih mahal.




Kenapa org suggest nak beli ikan terubuk masin kat Pasar Satok ni adalah kerana kita boleh dapat harga yang jauh lebih murah dari tempat lain. Boleh dapat harga yang dia tulis RM18 seekor tu dengan harga RM9. Setiap pelanggan akan diberikan layanan istimewa dari segi cara penyimpanan atau tips berharga. Ikan yang dibeli akan dikotakkan untuk memudahkan pembeli membawa kemana sahaja.



Buka setiap hari.. malam jer takde..



masuk adalah percuma

5 ulasan:

  1. SALAM SAYA KHAIRIAH AKAN KE KUCHING 25/2/2011-27/2/2011 DENGAN SERAMAI 12 ORANG DEWASA DAN 4 ORANG KANAK-KANAK. KAMI BERCADANG UNTUK MENGINAP DI 360 XPRESS CITYCENTER.SEHUBUNGAN DENGAN ITU,KAMI BERCADANG UNTUK MENGGUNAKAN KHIDMAT TUAN UNTUK MEMBAWA KAMI BERJALAN-JALAN SEKITAR KUCHING DAN SERIKIN.....OLEH ITU KAMI MEMERLUKAN TENTATIF PROGRAM DAN BAYARAN BAGI PERKHIDMATAN TUAN. SEKIAN

    BalasPadam
  2. Salam Cik Khairiah,
    Terima kasih kerana menghubungi saya. Sila emailkan butiran seperti no handphone dan alamat email untuk memudahkan saya menghubungi anda.

    BalasPadam
  3. KHAIRIAH KHAIRUDIN 012-2792885
    EMAIL UMMI_NURIN@YAHOO.COM.MY
    TQVM

    BalasPadam
  4. Salam,

    macam mana kalau nak dapatkan tiket utk cruise saje? tq
    email to amas85@gmail.com

    BalasPadam
  5. Nak tanya... garam apa yang depa guna?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...