Tempat-tempat menarik dibandaraya Kuching, Sarawak

Tempat Menarik di Kuching

Sabtu, 28 Mei 2011

Kampong Boyan.


Satu lagi tempat yang menjadi perhatian pengunjung iaitu Kampong Boyan. Kampung Boyan terletak di seberang Kuching Waterfront. Di sini terdapat deretan kedai yang beroperasi pada waktu malam sahaja.


Terdapat gerai gerai makanan, gerai kraftangan serta gerai gerai Kek Lapis Sarawak bermutu (menggunakan Golden Churn). Kek Lapis kat sini amat bebaloi untuk dibeli. walaupun tidak se popular pengusaha lain, namun qualitinya memang jauh lebih bagus. Saya sempat berpeluang marasai keenakkan kek lapis basah. Murah, hanya RM10 untuk suku loyang. Banyak pilihan yang disediakan. Tester disediakan untuk pelanggan yang datang. Pengusaha Kek Lapis Basah ni memang tak kedekut dengan menggunakan bahan bahan yang ori dan betul sukatan berbanding pengusaha lain yang banyak berjimat bagi tujuan pengurangan kos. Untuk gerai kek lapis basah ni saya beri 4 bintang.!!








Deretan gerai makanan yang menyajikan menu menu lazat dari Sarawak seperti Mee Kolok, Ayam Panggang Berempah, Nasi Ayam Penyet, Laksa Sarawak dan sebagainya hingga ke menu istimewa dari Penang iaitu Nasi Kerabu. Nasi Dagang dan Laksa Penang.







Saya dan kawan kawan berkesempatan untuk merasa keaslian Laksa Penang disini. Ianya memang sedap dan kami amat berpuashati.
Dari segi harga pula juga memang tidak menjadi masalah. Murah dan sesuai dengan keselesaan yang disediakan.


Servis karaoke juga ada di sini. Bayaran sebanyak RM1 akan dikenakan untuk setiap lagu. Walaupun anda tidak gemar untuk menyanyi dikhalayak ramai anda pasti turut menyanyi bersama. kepada sesiapa yang henadak makan sambil berhibur bersama keluarga silalah berkunjung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...