Tempat-tempat menarik dibandaraya Kuching, Sarawak

Tempat Menarik di Kuching

Isnin, 3 September 2012

Kedai Kek Lapis Mira


Kedai Kek Lapis Mira berdekatan dengan Kilang Kek Lapis Dayang Salhah. Hanya 5 minit berjalan kaki. Walaupun berdekatan kek lapis yang dijual bukanlah daripada Kilang Kek Lapis Dayang Salhah. Ianya adalah originality daripada Kek Lapis Mira itu sendiri.

Ianya merupakan Kedai Kek Lapis kegemaran penduduk setempat. Keadaan tekstur kek yang basah menjadikan Kedai Kek Lapis Mira menjadi persinggahan peminatnya setianya.



Di kedai ini tiada proses pembuatan/pembakaran kek dilakukan. Hanya proses pemotongan serta pembungkusan. Harga setiap kek juga amat berpatutan. Selain membeli secara 'loaf', pembeli juga boleh membeli kek lapis kesukaan mereka seloyang (bersaiz 8 inchi X 8 inchi) dengan harga RM35 sahaja. Ataupun membeli secara 'loaf' dengan harga RM10 setiap satu. Malahan, Kedai Kek Lapis Mira akan memberi percuma 1 loaf kek lapis dengan setiap pembelian sebanyak 10 loaf. Memang berbaloi.

Pengunjung akan disajikan dengan sampel-sampel kek lapis sebelum membuat pembelian. Pihak kedai akan membantu mengkotakkan kek yang anda beli dengan PERCUMA.

Buka seawal jam 9 pagi hingga 11 malam setiap hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...